Utolsó kommentek:

Rugovicsvalagba 2018.02.23. 19:26:12

Az idős, könnyebben fáradó, vagy beteg emberek kategóriája is létezik

Bejegyzés: A Széll Kálmán tértől a Széna térig villamossal? Nem biztos, hogy a lustaság az oka

Fehér Nagyezsda 2017.05.30. 12:48:37

Szia! Nagyon jó kis írás! Köpjenek le, hogy ez már túlmegy minden bölcsészségen, de nekem a legjobb ötleteim a villamosokon születnek é születtek! Szerintem a tömegközlekedés egy óriási szelet Budapest, és csak a számadatokra gondolok... :) Ha majd autóval fogok közlekedni a távoli jövőbeh, hiányozni fog, az biztos.

Bejegyzés: A tömegközlekedés, mint az élmények helyszíne

KissGecihuszár 2017.05.13. 11:32:51

@seikof: Az az igazság a 133E Gellért téri megállójával kapcs, hogy én személy szerint pl. nem értem, legalább a Centrum irányába miért nem lehet a 133E-t a Csíky utcán -ahol nyilván ezen okból meg kéne szüntetni az egyik oldali parkolási lehetőséget, noés akkor mi a pöcske van?- ú.n. "busz bejelentkezős" jelzőlámpa bővítéssel lehetne ráfordítani a Bartókra, ahol is így közös megállója lehetne a 7-esel. Ezáltal elkerülhető lenne, ha mondjuk valakinek elmegy az orra előtt a napközben már csak 10 percenként járó 7-es, akkor lehet, hogy pár percen belül érkezik egy 133E, mellyel ugyanúgy -sőt némileg gyorsabban- bejut mondjuk a Blahára és még annál is gyorsabban a Bosnyákra, mert lehet, hogy a gyorsabb 133E megelőzi a tényleg minden fánál&bokornál megálló 7-est. De pl. az se lenne ördögtől való, mint ahogy számos városban ez a gyakorlat, a közös busz-villamos megálló, mely speciel a Gellért téren szigorúan TILOS, ugyanis ha az itt közlekedő 5 villamos viszonylat mellett még a 7., 133E buszok is ugyanazt a megállót vennék igénybe, garantált lenne a totális menetrendi összeomlás, de pl. olyan útvonalakon, ahol 1-2 villinger és max 1 buszviszonylat használ 1-1 külön megállót, ott tökéletes megoldás lenne. Nyilván előtte szilárdan kéne burkolni a megálló területén található vágányszakaszt, illetve a megálló behaladási és kihaladási szakaszát.

Bejegyzés: Fedett villamosmegállók, fedetlen buszmegállók

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.05.13. 10:56:29

@nu pagagyí:
...valamint egy átlagos villamosmegállóban sokkal több utas fordul meg, mint egy buszmegállóban. Van ellenpélda, de akkor ezt sokszor követi a kialakítás is - a Ferenciek tere vagy a Sasadi úti buszmegálló mondjuk minden szempontból lenyomja az Erzsébet királyné úti villlamosmegállókat.

Aztán a nagyobb projektekbe is sokszor beletartozik megállófejlesztés, és ezek általában vagy a törzshálózatról szólnak - amik többnyire villamosvonalak, persze nem mindig - vagy csomópontokról, de akkor sokszor buszmegállók is kapnak színes-szagos várót.

Bejegyzés: Fedett villamosmegállók, fedetlen buszmegállók

fénycsepp 2017.05.13. 10:23:28

Nem csak ott építenek utasvarot, ahol hely van? A belvárosban is csak ott van, ld. Blaha, Deák tér. A Baross utcai 9-es buszhoz nehezen lehetne utasvarot kialakítani, aztan ha esik, be lehet állni a kapuba :).

Bejegyzés: Fedett villamosmegállók, fedetlen buszmegállók

nu pagagyí 2017.05.13. 06:50:49

A buszok útvonalát könnyebb variálgatni, mint a síneket felszedni. A villamosvonal egy állandónak mondható dolog és már tervezéskor gondoskodnak megfelelő megállóhelyről. Szerintem ez okozza a különbséget.

Bejegyzés: Fedett villamosmegállók, fedetlen buszmegállók

Szíriuszi Zsidó Gyíkember 2017.05.12. 23:43:29

@Ser Vazul: Lepakolni lepakolom a táskámat, de nem találnád meg a négyes metrón - mert befér az ülés alá.

Bejegyzés: Különböző járművek, különböző ülési szokások

seikof 2017.05.12. 23:05:50

A 133E Szt. Gellért téri megállóhelyére pl. a hely szűke miatt nem lehet utasvárót telepíteni.
Egy ilyen váró telepítése kialakítástól függően 3-5 millió forint között van. A fonódónál is alkalmazott típust pl. Székesfehérváron gyártják.
A főváros közigazgatási területén utasvárók telepítését egy cég végzi, azonban a kerületi önkormányzatok is (választások évében főleg) szoktak kedveskedni a kerületi lakóknak ilyen létesítményekkel. Sajnálatos módon azonban nulla egyeztetéssel a főváros és a fővárosi kezelésű utak üzemeltetőjével, a Budapest Közúttal, illetve a BKK-val.

A sok-sok évvel ezelőtti előnytelen szerződést a várók telepítésére a főváros 3 éve rendezte. Sokat segített az ügyben, hogy időközben az érintett cégeket egy francia vállalat vásárolta meg, akiknek jóval nagyobb lehetőségük van fejlesztésre és karbantartásra, illetve konstruktívan állnak szinte minden felvetésre.

Összességében elmondható, hogy szerepet játszik a várók elhelyezésében az, hogy van-e lehetőség úgy elhelyezni azokat, hogy más közlekedőt ne zavarjon, stb.

Az idei év egyik legnagyobb fejlesztése a II. kerületben történik, ahol ~100 új várót telepít a JCD, illetve az egykori EPA Média, illetve Intermédia Kft. által a 90-es évek elején telepített, mára teljesen elhasználódott várókat cserélik ki újakra. Ezen felül ilyen beruházás folyik a XIX. lerületben is, utasvárók felújítása pedig: XV., XXII., kerületekben lesz idén., illetve sok helyen már elkészült.

Az, hogy a fővárosban a kb. ~4000 aktív megálló mindegyikében mikor lesz fedett utasváró? Csak pénz kérdése.

Bejegyzés: Fedett villamosmegállók, fedetlen buszmegállók

KissGecihuszár 2017.05.12. 21:55:27

hopplá, a zisteni 133E, mely viszonylat amúgy joggal pályázhat a főváros leghosszabb (busz)viszonylata dobogó legmagasabb fokára és kicsit én is büszke vagyok létére, mert anno épp elég levelet, majd mailt irkáltam az épp aktuális BKV, majd BKK al és főfütyiknek azért, hogy végre "paradise city", azaz a XXII. kerület- s különösen a "sorompón túli világ, azaz Nagytétény- is kapjon a szerencsétlen a 33-as mellé egy full time közlekedő classic gyorsjáratot, mellyel átszállásmentesen elérhető a tágabb belváros. Sajnos, a mostani 133E már jelentősen lebutított az M4 metró indulásától a nagy tavalyi "újragombolásig" működött 133-hoz képest, mert már minden fánál-bokornál megáll (még ott is, ahol nincs váró). A témára térve: A Leánykától kifelé már mindegyik, a 133E által is használt megállóban van fedett váró, ez,az, amaz, kivéve a Szabadság u kifelé megállót, ahol egész egyszerűen nincs hely egy "standard" váró elhelyezéséhez, mert a járda oly keskeny, hogy a kb. 1.5 méter széles építmény nem férne el. Az igazat megvallva; nem sokat kell várakozni a 133E XI és XXII. kerületi megállóiban, mert a csúcsideji követés 6-8 perc és ugye ott van a 33-as is, mely egész nap 15 percenként jár, tehát legrosszabb esetben is 3-4 perc elteltével valamelyik érkezik, de még hétvégén is 9-11 perc kell, hogy feltűnjék a horizonton a VT-Arriva egyik bilikék (Török vagy Mannheimi) Mercije. Persze képben vagyok, milyen rettenetes érzés mondjuk egy kiadós felhőszakadás kellős közepén akárcsak 5 percet is ácsorogni, miközben már a (hímek esetében) zacsinkon, (nőcik, lánkák esetében) a sunácskánkon folyik a víz...

Bejegyzés: Fedett villamosmegállók, fedetlen buszmegállók

nemmegmondtamhogyne 2017.05.09. 13:21:51

@Bobby Newmark: Hivatásból adódóan hidd el ,nem kell ettől tartanom ;)

Bejegyzés: Örök háború a mozgólépcsőkön

Bobby Newmark 2017.05.09. 11:50:00

@ebella: Csak pont annyira, mint te. Ha nem tűnt volna fel, tettem eléd egy tükröt.

Bejegyzés: Örök háború a mozgólépcsőkön

Bobby Newmark 2017.05.09. 11:46:30

@ebella: Lófaszt vagy te úriember, ha szándékosan akadályozol másokat, ráadásul úgy, hogy előnyöd nem származik belőle. Ez a nettó tahóság definíciója.

Bejegyzés: Örök háború a mozgólépcsőkön

Cirrus 2017.05.09. 11:11:28

@ebella: Azért van, amiben egyetértünk :) nem mindig kell a jobb oldalra gyülekezni, de ha szabad az út, én kihasználom. Ha nem megy senki, akkor is oda állnak. Nem a gyaloglók tehetnek arról, hogy a bal oldal üres, bár nyilván örülnek neki. Mivel ez nem előírás, még csak hivatalos ajánlás sem, csak azokat okolhatod, akik oda állnak, akár sorba állás árán is, ha zavar. Sajnálj le minket nyugodtan, szíved joga, csak maradj a jobb oldalon, ha lehet.
Aki csak bal kézzel tud kapaszkodni, annak ezúton is el van nézve.

Bejegyzés: Örök háború a mozgólépcsőkön

ebella 2017.05.09. 11:05:08

@Bobby Newmark: Rendkívül erős vagy a neten. Szánalmas.

Bejegyzés: Örök háború a mozgólépcsőkön

ebella 2017.05.09. 11:01:58

@Bobby Newmark: Te mi a "fasznak" nem bírod ki, hogy nem lökj félre? Én úriember vagyok. (mondjuk nem is járok sűrűn metrón, mondjuk olyan évente tízszer összesen.) Szerintem az a "paraszt, tahó, köcsög", aki elvárjai, hova álljak a mozgólépcsőn, mondjuk ha a párommal megyek. De hidd el még nem sokan próbálkoztak szépen se, főleg meg csúnyán nem. Itt elég nagy a pofa, de ez nem igaz minden körülmények közt.

Bejegyzés: Örök háború a mozgólépcsőkön

ebella 2017.05.09. 10:54:25

@Cirrus: Kb. ugyanannyit vesztenek, mint amit az nyer, aki gyalogol. értelmetlen gyalogolni. a mások időveszteségén ugyanannyi időt nyerni meg prosztóság. Tőlem mehet, ha engem nemzavar, legfeljebb lesajnálom. Ha egyedül vagyok, én is jobbra állok. Ha zavar, azt nem tolerálom. Például, ha a kedvesemmel (barátommal, kollégámmal) vagyok,én nem fogok mögüle beszélgetni vele, csak, hogy valaki nyerjen pár másodpercet.

Egyébként meg, a divat nyugaton lecseng:

"A londoni metró fenntartói azt figyelték meg, hogy a 18,5 méternél hosszabb mozgólépcsők baloldala jellemzően üres, mivel ekkora távon az emberek nem annyira sétálnak már. Emiatt pedig a lépcső alján torlódások és sorbanállás alakulhat ki, értékes másodperceket lopva el a közelekedők idejéből. Ezért kampányt indítottak, hogy feltöltsék az üres helyeket. Sikerrel is jártak: azt tapasztalták, hogy 30 százalékkal sikerült így csökkenteni a zsúfoltságot. "444.hu/2017/04/07/vegre-kiderult-hogy-allni-vagy-setalni-jobb-e-a-mozgolepcson

Bejegyzés: Örök háború a mozgólépcsőkön

ebella 2017.05.09. 10:43:49

@repuloske: Milyen jó volt a középkorban mi?

Bejegyzés: Örök háború a mozgólépcsőkön

ebella 2017.05.09. 10:41:08

@repuloske: Meglátod, ha megpróbálod, krakéler. Neked egyébként is mindegy. A faludban nincs metró.

Bejegyzés: Örök háború a mozgólépcsőkön

ebella 2017.05.09. 10:39:29

@na__most__akkor: Akkor is lerúgsz valakit, ha egy kicsit erősebbnek tűnik nálad? Kétlem. Akkor alázattal kérsz, és ha nem ad, akkor meghunyászkodsz. Az ember már csak ilyen. Még nagyhangú paraszt is.

Bejegyzés: Örök háború a mozgólépcsőkön

Bobby Newmark 2017.05.09. 10:24:13

@nyelv-ész: Lehet, hogy tényleg az lenne a megoldás, hogy verni kéne a gyökereket...
Mer' ugye ha a nevelés nem működik, idomítani még mindig lehet.

Bejegyzés: Örök háború a mozgólépcsőkön
süti beállítások módosítása